Zanim sięgniesz po pomoc specjalistów w SEO warto skorzystać z darmowych narzędzi dostarczanych przez wyszukiwarkę Google. Narzędzia te pomogą ci samodzielnie zoptymalizować stronę i powalczyć o lepsze wyniki w wyszukiwarce internetowej. Oto kilka narzędzi Google, które pomogą ci wybrać właściwe słowa kluczowe i mierzyć wyniki swoich prac.

  1. Google Analytics.
    Google Analytics umożliwia pomiar odwiedzin, konwersi i zachowania odwiedzających twoją stronę www.seosonic.com.pl/seo-stargard-szczecinski. Dzięki temu narzędziu sprawdzisz, które podstrony pozyskują najwięcej ruchu, jaki jest współczynnik odrzuceń strony oraz czas przebywania na stronie. To pozwoli ci zrozumieć, które podstrony twojego serwisu należy poprawić.
  2. Narzędzia Google dla webmasterów.
    Narzędzia Google dla webmasterów pokażą tobie, w jaki sposób Google indeksuje twoją witrynę. Dzięki nim dowiesz się o wszelkich błędach w indeksowaniu strony, sprawdzisz ruch związany z wyszukiwaniem oraz zobaczysz na jakich stronach zostały umieszczone linki do twojej strony i jak wygląda tekst kotwicy.
  3. Trendy Google.
    Jeżeli chcesz się dowiedzieć jakie tematy są aktualnie na czasie powinieneś skorzystać z Trendów Google. Znajdziesz tam najpopularniejsze wyszukiwania w wybranym okresie czasu oraz regionie. Możesz nawet sprawdzić jakie hasła były popularne wczoraj i przeglądać toplisty podzielone na kategorie tematyczne.
  4. Planer słów kluczowych Google AdWords.
    Planer słów kluczowych Google AdWords to świetne narzędzie by znaleźć słowa kluczowe na które powinna się promować twoja firma w wyszukiwarce. Możesz wpisać tu słowa których już używasz, zaś w zamian dostaniesz propozycję kolejnych słów, które powinieneś włączyć do swojej strategii SEO. Dostęp do narzędzia dostaniesz po bezpłatnej rejestracji w Google AdWords.
  5. PageSpeed Insights.
    Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak wygląda szybkość ładowania twojej strony na urządzeniach mobilnych i komputerach osobistych skorzystaj z PageSpeed Insights. Narzędzie oceni twoją stronę w skali od 1 do 100 a następnie wskaże ci jakie elementy na stronie powinieneś poprawić by ta ładowała się szybciej.